Din România în Elveţia

Notă: informațiile nu sunt actualizate. Cu toate că este posibil să ajungi în Elveția cu trenul, acest lucru nu este deloc ieftin. Pentru informații la zi, consultați bahn.de și siteurile companiilor feroviare naționale.

Elveţia este una dintre destinaţiile europene rafinate, aflată pe primul loc în agendele iubitorilor naturii, ai munţilor în special. Spre deosebire de ţările vecine, există mult mai puţine curse de autocar dinspre România către Elveţia. În acest articol, veţi afla că puteţi ajunge în inima Alpilor folosind trenul.


Jungfraubahn
foto: Aurel Perşoiu

Interail. Folosind un bilet Interail, cumpărat de la orice agenţie CFR, puteţi călători dus-întors, în Elveţia pentru 259 EU dacă aveţi peste 26 de ani sau 169 EU dacă aveţi sub 26 de ani. Ultima opţiune este cu mult mai ieftină decât oricare alta de pe piaţa transportatorilor auto. Desigur, veţi mai plăti biletul până la frontieră (redus 50%) şi suplimentul de cuşetă sau vagon de dormit, dacă doriţi maximul de confort. Biletul Interail menţionat este valabil 5 zile din 10, asta însemnând că puteţi ajunge oriunde în Elveţia cu acest tarif şi aveţi încă maxim 5 pentru activităţi turistice! Desigur, sunt posibile şi alte combinaţii Interail.

Am recomandat Interail pentru majoritatea destinaţiilor europene, întrucât este o cale extrem de ieftină (mai ales pentru cei sub 26 de ani) de a călători aproape oriunde pe Bătrânul Continent. Citiţi mai multe despre Interail, în articolul Europa de Vest cu Interail.

Traseu. Există două rute principale pentru a călători cu trenul din România în Elveţia:

1. Bucureşti - Belgrad - Zurich.

2. Bucureşti - Viena - Zurich.


ACTUALIZARE VARA 2013: În acest moment, circulaţia feroviară între Timişoara şi Beograd este ambiguă. Există un tren Timişoara Vrsec şi retur, iar de la Vrsec la Beograd altul, dar trenul direct de la Bucureşti spre Beograd nu mai apare în rutele internaţionale de nicăieri.

Opţiunea 1, prin Belgrad

Bucureşti - Belgrad - Zurich

1. Luaţi trenul Bucureşti-Belgrad cu plecare din Gara de Nord la ora 20.45 şi sosire în Belgrad dimineaţa la 08.51. Există posibilitatea să luaţi un bilet d/î Belgrad Special cu tariful de circa 50 EU. Informaţi-vă la agenţiile CFR, e posibil să fie cea mai ieftină opţiune. 70 EU din Bucureşti, inclusiv cuşeta; dacă aveţi bilet Interail, veţi plăti doar până la Stamora Moraviţa şi cuşeta (9.4 EU), dacă aţi optat pentru ea.

2. Luaţi trenul Belgrad-Zurich, cu plecare la ora 10.20, sosire la Zurich HB, 09.20, ziua următoare. Un loc costă 89 EU (5 EU supliment pentru deţinătorii Interail), încă 10 EU pentru o cuşetă (disponibilă doar din Zagreb, unde soseşte la 17.49).

Zurich - Belgrad (Budapesta) - Bucureşti

1. Luaţi trenul Zurich - Belgrad, plecare Zurich - 20.40, sosire Belgrad 17.05. Un loc costă 89 EU (5 EU supliment pentru deţinătorii Interail), încă 10 EU pentru o cuşetă (disponibilă până la Zagreb, unde soseşte la 10.35.

Atenţie! Trenul Belgrad - Bucureşti, pleacă din gara Belgrad la ora 15.50, înaintea sosirii trenului de la Zurich. Aveţi următoarele opţiuni:

1. Continuaţi prin Sofia.
Dacă mergeţi la Bucureşti, luaţi trenul Beograd (21.15) - Sofia (07.32), de unde luaţi primul tren spre Bucureşti (09.10, sosire 18.39). Verificaţi înainte de plecare situaţia acestui tren, care iniţial circula până la Salonic (vezi articolul Din România în Grecia).

2.Continuaţi prin Budapesta.
Schimbaţi trenul la Zagreb pentru Budapesta (16.20, sosire Budapest Keleti 22.19), de unde luaţi trenul spre Bucureşti, de la ora 23.30 (sosire Bucureşti N 16.00).

3. Petreceţi o noapte în Belgrad. Luaţi trenul spre Bucureşti a doua zi, ora 15.50, sosire 06.07.


Opţiunea 2, prin Viena

Bucureşti - Viena - Zurich

1. Luaţi trenul Bucureşti - Viena, cu plecare la 14.05 din gara Bucureşti N, sosire Wien WB 08.56. Preţ orientativ: 60 EU, inclusiv cuşeta. Cu Interail, cuşeta 16 EU, plus biletul redus până la Curtici.

2. Luaţi trenul Wien WB - Zurich HB la ora 09.14, sosire Zurich HB ora 17.20, sau cel cu plecare la ora 13.14, sosire 21.20, sau mai târziu, la ora 22.26, sosire 07.20. Preţ orientativ: 80 EU. Gratis cu Interail. Rezervarea (recomandată în perioada estivală): 12 EU.

Zurich - Viena - Bucureşti

1. Luaţi trenul Zurich HB - Wien WB, cu plecare la ora 08.40, sosire 16.44, sau cel de la ora 10.40, sosire 18.44. Preţ orientativ: 80 EU. Gratis cu Interail.

2. Luaţi trenul Wien WB - Bucureşti N, cu plecare la ora 19.54, sosire a doua zi la 16.00. Preţ orientativ: 60 EU, inclusiv cuşeta. Cu Interail, cuşeta 16 EU, plus biletul redus până de la Curtici la destinaţia din România.

În Elveţia. Pentru călătoria cu trenul către destinaţii elveţiene, consultaţi siteurile: bahn.de şi seat61.com.

Drum bun!

3 comentarii:

  1. Multumesc. E o pagina foarte utila. Chiar ma gandeam cum sa ajung in Berna fara sa dau 1000 euro pe avion. Voi verifica aceste date... sper sa fie de actualitate la CFR.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru informatii, probabil nu s-a schimbat prea mult in 2014

    RăspundețiȘtergere