Din România în Islanda



Notă: această călătorie este perfect posibilă, însă compania care deține ferryboatul ce face legătura între continent și Islanda modifică des prețurile, orarul de navigație și chiar portul de plecare. În plus, au apărut legăturile low cost (Wizz Air), la prețuri mai mult decât accesibile.

Pentru început, o confesiune de bun simţ: drumul dintre România şi Islanda pe calea apei, combinat cu autocar sau tren, este mult mai costisitor (atât în bani cât şi în timp) faţă de un zbor spre insulă şi nu se justifică decât dacă:
  • ţinem neaparat să nu zburăm şi avem la dispoziţie mult timp;
  • dorim să ne deplasăm în Islanda cu propriul mijloc de transport (ceea ce nu este chiar atât de rău), de la 4X4 la motocicletă enduro sau... bicicletă;
  • dorim să combinăm Islanda cu o vizită în I-le Feroe;
  • facem un tur al Islandei pe cont propriu cu bicicleta şi şi greutatea combinată a bagajelor depăşeşte limita admisă de companiile aeriene (în plus această ţară este cumplit de scumpă după standardele unui globe-trotter sărac);
  • urâm companiile aeriene întrucât sunt un mare contribuitor la încălzirea globală;
  • am decis să ne încetinim ritmul alert de viaţă şi - ce naiba!- să începem să trăim cu adevărat! (dacă îţi trec prin cap gânduri contradictorii în momentul acesta, înseamnă că îţi lipseşte curajul să faci acest lucru). În ciuda faptului că este destul de lungă, acest traseu este un bun prilej de a întâlni alţi călători, de a depăna poveşti despre locuri şi oameni întâlniţi în colţuri prăfuite ale lumii, dar şi un pretext pentru altele, întotdeauna mai departe.
Alternativa. Varianta cea mai rapidă, confortabilă şi ieftină:
  • Avion low-cost din România către: Viena, Munchen, Stuttgart, Dusseldorf, Koln sau Hamburg. Wizzair zboară spre Dusseldorf (Weese) de la 10 EU din Cluj. Cel mai probabil, o să gasiţi chiar şi în sezon preţuri în jurul la 100 EU d-î.
  • Avion către Reykjavik, de la aceste destinaţii. Air Berlin zboară spre Islanda în plin sezon începând de pe la 260 - 350 EU, în funcţie de oferte. Este posibil să găsiţi din Regatul Unit oferte către capitala islandeză, care combinate cu un low-cost din România, ar trebui să vină în jurul sumei de 300-400 EU. Air Iceland are câteodată preţuri foarte bune din R.U.
Despre Islanda. Personal, consider Islanda una dintre cele mai frumoase ţări din lume. Dacă ideea dumneavostră despre distracţie se referă la cluburi, petreceri sălbatice pe plajă, mult alcool şi răcnete sălbatice, parade de fuste scurte şi tatuaje, Islanda vă va dezamăgi cumplit. O să daţi în schimb peste o umezeală cvasipermanentă, drumuri neasfaltate, o temperatură de doar zece grade în miezul verii, totul pe fondul vântului tăios. Distanţele între aşezări sunt mari, la fel şi preţurile la aproape orice. Din meniul zilnic islandez nu lipseşte carne de oaie şi peştele.
În schimb, dacă sunteţi iubitor de spaţii nesfârşite, natură sălbatică neatinsă de hoardele de turişti, vulcani activi, gheizere, gheţari, fiorduri, cascade uriaşe, Islanda poate deveni pentru cateva săptămâni propriul paradis liniştit. Nu uitaţi însă hanoracul Gore-Tex cu căptuşeală Wind-Stopper. Mai multe puteţi afla pe wikipedia sau pe numeroasele situri despre această ţară.
Când. Vara este anotimpul cel mai potrivit, luna august fiind ideală. La începutul verii este posibil ca unele drumuri din interior să fie înca blocate. Cele mai bune tarife sunt însă toamna. Smyrill Line este singura companie care face legătura pe apă între Europa continentală şi Islanda, astfel că în plin sezon nu se sfieşte să practice preţuri de monopol (cu alte cuvinte, călătoria cu ferryboatul lor poate fi mai scumpă decât cu avionul).

Vize. Nu sunt necesare. Teoretic, românii pot face această călătorie doar cu CI Din experienţă proprie, există posibilitatea de a întâmpina greutăţi la cumpărarea de bilete internaţionale de ferryboat utilizând CI ca document de călătorie. De asemenea, I-le Feroe nu sunt parte a acordului Schengen, deci pentru a evita posibile surprize neplăcute, este bine să ne pregătim înainte de a pleca la drum, paşaportul valabil cel puţin încă trei luni.
Traseu. Am planificat aceată rută pentru uz propriu, în vara acestui an. Din păcate nu a putut deveni realitate, ieşind cu totul altă călătorie. De menţionat că doream să petrec trei săptămâni făcând un tur al insulei pe bicicletă.
  1. Autocar din România în Danemarca (Bucureşti - Odense). Atlassib are o rută Bucureşti-Stockholm, cu plecare marţea şi întoarcere sâmbăta. Un bilet până la Copenhaga este 130 EU. Şoferii vor încerca să vă taxeze cu minim 10 EU în plus dacă aveţi bicicletă. Această taxă este ilegală. Solicitaţi chitanţă pe care să se menţioneze transport bicicletă (această taxă se încasează la agenţii pentru transportul bicicleteleor neînsoţite). Trebuie reţinut că destinaţia daneză nu este Copenhaga, ci Hirtshals (nordul Jutlandei) sau Esbjerg (Vestul Jutlandei) în cazul vremii nefavorabile. Cel mai bun oraş pentru legături spre portul de îmbarcare spre Islanda este Odense, pe insula Fyn (Fionia), oricare altul spre sud sau est putând atrage complicaţii în privinţa legăturilor feroviare. Eurolines oferă o variantă mai bună, către Aalborg, la 161 EU d. Dacă aveţi bicicletă, cumpăraţi o husă specială în care să încapă parţial demontată, altfel e posibil să să refuze din motive mai mult sau mai puţin legate de spaţiu.
  2. ALTERNATIVĂ: Integral tren: Bucureşti-Munchen, Munchen-Copenhaga.
  3. Odense (sau Aalborg) - Hirtshals. În funcţie de orarul sosirii (luaţi în considerare o posibilă întârziere a autocarului), programaţi legaturile feroviare cu ajutorul sitului DB. Dacă aţi sosit într-unul dintre cele două oraşe menţionate, luaţi trenul către Hjorring în care schimbaţi pentru un altul către Hirtshals (circa 17 km distanţă), sau căutaţi o legătură directă auto. Cost: circa 43 EU (Odense-Hirtshals). Site util: Rejseplanen.
  4. Hirtshals - Seydisfjordur (Islanda). Aşa cum am mai spus, Smyrill Line este singura companie care efectuează transport de pasageri pe calea apei către Islanda. În trecut au existat linii de ferryboat dinspre Regatul Unit, respectiv Norvegia. Călătoria durează trei zile şi costul său minim în plin sezon este de 114 EU plus 81 EU suplimentul de cuşetă. Se pare că preţul plătit în coroane daneze ar fi niţel mai mic. Pentru o bicicletă plătiţi încă 15 EU la un drum. În funcţie de sezon, ferryboatul Norrona face o escală de câteva ore (6-9 în extrasezon) la Torshavn, în uluitoarele Insule Feroe.
Concluzia. V-am avertizat că Islanda este una dintre destinaţiile cele mai scumpe, transportul fiind cel mai costisitor în cazul nostru.
Prin urmare, am cheltui cel puţin 375 EU la un singur drum! De asemenea, ar trebui să alocăm doar pentru transport un minim de 6 zile pentru a ajunge în Islanda de la Bucureşti. Aici nu includem însă eventualele neconcordanţe dintre orarul liniilor de autocar şi cel al Smyrill Line. Merită? Desigur!




7 comentarii:

  1. Cumnatul meu a fost in aceasta vara in Islanda . Trebuie sa-ti spun ca programarea la feribot si-a facut-o anevoios, in sensul ca exista doar cateva curse si alea sunt f ocupate ... El s-a dus pentru vulcanul cu nume imposibil de tinut minte ...

    RăspundețiȘtergere
  2. In general, rezervarile pentru Islanda trebuie facute cu ceva timp inainte tocmai din acest motiv - Norrona este singurul vas care leaga Europa continentala de Islanda. In plus, in aceasta vara eruptia lui Eyjafjallajokull a intrerupt zborurile spre/dinspre Islanda, spre bucuria Smyrill Line care s-a vazut coplesita de cereri pentru faimosul ferryboat.

    RăspundețiȘtergere
  3. as vrea foarte mult sa reusesc sa obtin mai multe informatii, ptr mine ar fi foarte util, doresc sa merg cu motocicleta si as vrea sa stiu cate ceva despre ce si cum...

    RăspundețiȘtergere
  4. Pentru o călătorie cu motocicleta în Islanda,nu trebuie uitat că toate drumurile din interiorul insulei NU sunt asfaltate, sunt piste, ba mai mult, nu există nici poduri peste numeroasele râuri, cu excepţia pistelor cele mai importante.
    De multe ori, aceste piste sunt nisipoase sau se desfăşoară peste rocă vulcanică dură.

    Pentru reuşita expediţiei trebuie să aveţi noţiuni de enduro, să aveţi o rezervă de combustibil întrucât distanţele între staţii de alimentare pot să fie mari şi să aveţi un motor capabil să înfrunte condiţiile grele din interior. Dacă doriţi doar să faceţi ocolul insulei pe drumul inelar asfaltat, merge oricare motor, însă e păcat pentru peisajele incredibile din interior.

    Perioada cea mai potrivită este august-septembrie, întrucât în iunie şi chiar iulie râurile au debite foarte mari şi sunt greu de trecut, iar unele porţiuni pot fi încă blocate de zăpadă.

    Costul este mare: 349+81 EU, dus, în august. În septembrie e mai ieftin, însă este deja destul de frig.De asemenea, preţurile islandeze sunt printre cele mai mari din Europa. Dacă plecaţi în Islanda, Lonely Planet Iceland este cel mai bun ghid, se găseşte pe Internet sau la marile librării.

    Înainte de a pleca, trebuie să faceţi o rezervare pentru ferryboat. În articolul de mai sus găsiţi linkul companiei. Sunaţi la Smyrill Line (vorbesc engleza) pentru informaţii. Puteţi cumpăra online biletul şi de pe siteul aferry.to.

    RăspundețiȘtergere
  5. Rezervarea biletului trebuie făcută cu MULT timp înainte (se poate cumpăra şi acum), la vară totul va fi ocupat! Plecarea se face din Hirtshals, în nordul Danemarcei. Pe siteul Smyrill sunt informaţii, inclusiv o hartă a portului cu dana de la care pleacă ferryboatul.

    RăspundețiȘtergere
  6. www.timisoara-adventure.ro , aici vei gasi nr meu de telefon, daca nu este prea mult as dori sa imi trimiti un imail sau un telefon ca sa putem comunica mai mult, as fi foarte recunoscator, multumesc Dragos, Timisoara.

    RăspundețiȘtergere
  7. Traseul propus este interesant. Tocmai m-am întors de acolo și chiar mă întrebam cum pot reveni în Islanda pe motocicletă

    RăspundețiȘtergere